avion58 - epes rádes interiér, ale já se chtěla najíst!

avion58 jsem musela vyzkoušet, když má na scuku tolik pozitivních recenzí. po dnešní obědové zkušenosti mi ale realita připadala odlišná od té, kterou zažili scukaři. že by byl servis v době oběda až tak odlišný od toho večerního? jinak si pětkové hodnocení od scukařů nedokážu vysvětlit. za mě servis maximálně 3.

uznávám, že bych v každém podniku viděla nejradši prvorepublikového pingla, který mi úslužně otevře dveře a každou druhou větu zakončí souslovím "služebníček, milostslečno." to je v česku samozřejmě čiré bláznovství, přesto na maximální slušnosti v restauraci, byť je to původně jenom podniková jídelna, bazíruju

kdepak. když jsme se zeptali na meníčko, číšnice nás rovnou poslala k tabuli a nijak se neobtěžovala nám z těch pár jídel doporučit. po krátkém mžourání do dálky či postávání u tabule jsme si vybrali. obsluha přinesla jako první polévku, pak pití pro půlku stolu, pak půlku jídel, a nakonec pití pro druhou půlku stolu. oukej, logisticky to úplně nezvládli, čert to vem, ale následovaly závažnější chyby. zázvorový čaj (tuším 45 kč, což není málo) byl sice s medem, ale porce zázvoru na úrovni mikrogramu z vody čaj s chutí udělat nedokázala.

druhým, ještě větším, přešlapem byla špatná komunikace mezi číšníkem a kuchyní (prej). objednala jsem si jídlo s popisem "smažený hermelín s grilovaným jablkem, brusinkovou omáčkou a čerstvou zeleninou". v názvu mi chyběla příloha, takže jsem k objednávce přidala vařený brambor. dostala jsem hermelín s lepenicí a listem salátu. hermelín byl výborný, ale se zelím? doparoma. brusinkovou omáčku jsem si vyžádala, takže chuť trochu zachráněna. na zbytek z názvu jsem sílu neměla a sežrala radši lepenici.

následně jsem monitorovala obsluhu, jestli se zeptá "chutnalo vám?" číšnice nic. zase nic. většina nádobí odnesena. naštěstí si pro můj talíř přišel číšník a z jeho úst magický dotaz zazněl. jakou radost mi udělal! mohla jsem si postěžovat, a výrazně se mi ulevilo. už už vypadal, že mi jako omluvu nabídne kávu, ale tu jsem musela kvůli workoholickým kolegům odmítnout a jít zaplatit. v koutku duše jsem čekala, jestli mi přece jen nevnutí slevičku, ale až tak daleko s úslužností ani sympatický číšník nezašel.

co z toho plyne? avion58 má okouzlující interiér, je nekuřácký, světlý a jednoznačně cool, poněvadž se do něj z ulice málokdo odváží. když se ale chci najíst, tak mě zajímá hlavně jídlo a servis, židle a lustry už tolik ne. věřím, že kvalita surovin v tomhle podniku na úrovni bude, jen musíte mít to štěstí, že dostanete suroviny, které do jídla patří, a to se u mě nezdařilo. 

hlasuju pro druhou šanci a zkusím si objednat ještě jednou. třeba budu mít možnost posoudit i kvalitu jídla. tak snad příště...