co se píše v knihách: heinrich böll: klaunovy názory

"Jak si myslíš, že mi bylo, když ke mně Leo přišel  řekl, že konvertuje ke katolictví. Bylo to pro mě tak bolestné jako Henriettina smrt - nebolelo by mě tolik, kdyby řekl, že se stal komunistou. Pod tím si dovedu něco představit, když mladý člověk sní falešný sen o sociální spravedlnosti a tak dále. Ale tohle." Tiskl opěradlo a prudce vrtěl hlavou. "Tohle. Ne. Ne."

V jeho očích jsem četl: nemohu dát své peníze klaunovi, který dovede udělat s penězi jen jedno: utratit je, pravý opak toho, co je nutno s penězi udělat. A já věděl, že i kdyby mi dal milion, utratil bych ho, a pro něho je utrácení peněz totéž co marnotratnost.

Bohatí lidé dostávají mnohem víc než chudí, a to, co si musí koupit, získají většinou levněji, matka má celý katalog od velkoobchodníka: řekl bych do ní, že i známky dostává levněji.