večeře v sansho - šmarjá, to bylo dobrý!

když jsem se dnes víceméně proforma zeptala na twitteru, kam zajít na večeři v okruhu náměstí republiky, netušila jsem, že přijde odpověď téměř osudová. cuketka doporučil jako první (ano, přiznávám, že nejen pořadí hrálo roli :) navštívit sansho restaurant v petrský. po chvilce zvažování tradičních destinací jako hybernie, ambiente anebo café imperial jsem se rozhodla pro nějakou tu novotu. a nelituju. tři vykřičníky!

sansho je sice koncepčně víc posh, než jsem původně na sraz s kamarádkou chtěla, ale co, za ten výsledek to sakra stojí. proč že posh? meníčko se totiž standardně skládá z 5 chodů, což na drbání není potřeba a z počátku nám představa tolika jídla byla vysloveně na překážku - ani jedna z nás se necítila na přežrání. nicméně po menším zagorkování (našeho i personálu) se šéfkuchař rozhodl vyjít nám vstříc a naservíroval jedno menu jako ochutnávku pro dvě osoby.

výsledkem je moje naprostá spokojenost a modří vědí, že to není nic obvyklého. co mě tak uchvátilo? kromě samotného funkčně čistého prostoru s minimem dekoru (celkem na podnik max tři vázičky a pár ciferníků a žárovek) mě maximálně potěšila profesionálnost personálu. když odečtu z výsledného skóre (dokonalost) pár škraloupů za počáteční neochotu servírovat jedno menu pro dvě osoby, dostávám se stále na perfektní gurmánský a společenský zážitek. meníčko bylo výborné, vzrušující i překvapující.

překvapením pro mě byl bůček s mátou a melounem (sádlo s ovocem se mi jeví jako příliš exotická kombinace), vzrušující a totálně k sežrání 12 hodin vařené masíčko s domácí chilli omáčkou a rýží. několik dalších plus bodů výbornosti si u mě získal dezert z fíků s vanilkovou zmrzlinou - za ten bych skoro vraždila. a nakonec se sluší pochválit i pivo kumburák, které celé návštěvě dodalo ty pravé koule.

uznávám, že právě kvůli pivu může být moje "recenze" zavádějící. nebylo jich totiž málo. ale o tom to je. najíst se a napít, a pak spokojeně usnout. takže dobrou a naviděnou v sansho. tohle byla sice první, ale určitě ne poslední návštěva.

hodně spokojené brum.